Insulin!

Vi har haft genomgång på insulin och hur man ger. Sedan fick vi göra det på ett låtsas lår eller låtsas mage.
Det var jätteroligt! älskar dessa praktiska övningar, oavsett vad det är för något. tycker det är så kul och givande!
Vi fick ställa in "insulin pennan" efter vilken dos "patienten" skulle ha och allt som hör till. ROLIGT!
- Nu är vi klara och vi håller på att vänta in dem som hör HLR i andra metodrummet. Jag gjorde det förra veckan och det är jobbigt och tufft, men lärorikt och kul. Vi har sån övningsdocka hemma som pappa fick med sig hem från jobbet efter de hade en sådan övning så om man behöver en repition så är det bara att använda den. Tycker det är jätteviktigt att göra iallafall någon gång om året på arbetsplatser & skolor. för det kan rädda liv om alla är medvetna om det och hur man gör det, och träna tills man vet att man gör rätt. tekniken!

Nu ska jag plugga lite inför provet imorgon eftersom vi har dötid i väntan på de andra. - prov på andningen och jag kan verkligen inte det! så idag blir det att rå plugga ikväll hos min kompis linda.

uppdaterar senare, ses då!
LOVE♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0