nu är di himma !

Idag kom mina föräldrar hem från semestern. Med sig till mig hade de lite härliga saker från body shop, 2 av mina favorit mascarer och kaiserschmarrn. Gott! tackar för det. Skönt att ha dem hemma, så länge de är på humör. haha!

- Idag vaknade jag upp bredvid min kusin felicia och kände genast att jag mådde skit och att något är fel, håller jag på att bli sjuk? Feber, täppt i näsan och allmänt trött och tung i både huvd och kropp. Jag somnade iallafall om och vaknar av att min käraste pojkvän ringer och jag HATAR att bli väckt och det gick ut över honom, sen spårade det ur. Men vi löste det! :) Sen kom sandra hit och myste och bara tog det lugnt en stund sedan kom mela och körde henne sedan till sin pojkvän. Mela lämnade av henne sen körde hem mig sen stack han för att gratulera sin morbror som fyller år efter 12 slaget. De har en tradition att komma runt 10 och fika gott och vänta in tolv slaget, sedan sjunger dem och blir paketöppning. Lite kul faktiskt, för sånt är inte en vanlig svenne van vid.

Ibland när jag ska bort till melas familjs vänner o.s.v blir jag helt nervös, trots att jag träffat dem 100 gånger innan.
Ni vet... hur ska ja säga det? Sådana ICKE svenskar har en tendens att hälsa med massa pussar på kinden och kramar och ett jävla ståhej vilket är förbaskat mysigt men även för en NYKOMLING( som jag trots efter dessa 7 månader är och kommer alltid vara och känna mig som), en viting och svensk som jag är det läskigt, för man vet aldrig om man ska hälsa med en puss på kinden eller en kram, för det är olika för varje gång. Eller TÄNK OM jag ger en puss på kinden men den andra inte planerat ett ge en tillbaka, så blir det bara så pinsamt. Därför håller jag mig i bakgrunden för för mig är det ganska nytt, obehagligt och ovant.
Och när alla spansktalande människor flockas runt omkring mig och jag bara hör spansk fågel/kråk sång, känner man sig lite smått efterblivet och utanför. alla fattar spanska FÖRUTOM JAG. snyft och man vill heller inte sitta och avbryta och vara allmänt störig och verka ännu mer efterbliven genom att sitta och fråga " vad sa du? varför skrattar ni? jag fattar inte? förklara... hallå? VAD SA DU NUUDÅ? "
nix, jag förblir vitingen och svennen in the FRENK FAMILY! Där är jag bonnen, vitingen som man spelar shack med på sommaren, latmasken, godismonstret & icke kött älskaren! men jag tycker om dem ändå, de är oftast snälla :)

Nu ska jag avsluta, för jag är trött. får hoppas jag mår bättre imorgon!
ska sova lite och vänta in bebi.
höres, kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0