det känns bra

Hej bloggen, har som vanligt varit så jävla off här. Har en pojkvän som inte gillar när jag sitter vid datorn och jag tänker för det mesta aldrig på det heller att blogga. Mycket dåligt av mig! Skärpning!

Kan väll berätta lite kort & uppdatera er lite om mitt liv. Fast att där inte är något intressant över huvudtaget. thih!
Praktiken går faktiskt ganska bra, det är sån känslomässig resa där inne om man kan säga så. Man känner verkligen att man gör något bra. Inte bara inom " omvårdnads " biten utan också det sociala. Att jobba med äldre handlar inte bara om att hjälpa dem med det dem själv inte klarar av utan också att vara en vän, en som stöttar, en som hittar på saker med dem och bara umgås och ger dem glädje. Trots att det kan vara slitsamt så får man i längden något fint tillbaka som absolut inte kan mätas med pengar. Man känner sig så uppskattad och bra. De är så jäkla tacksamma. Idag på praktiken var det nära att en liten tår rann ner från min kind när min kärna favvodam grät av olika skäl och samtidigt berättade för mig hur fin person jag är och det är inte den första som säger det till mig.
De är så fina, allihopa. OCH en del av den personalen jag jobbat med är också väldigt bra.
En sak som fortfarande stör mig är att de inte låter mig delta i det som jag SKA vara delaktig i. Blit så irriterad och uttråkad ibland. Några har redan fått sig en tillsägelse av teamledaren men en del struntar i det och är bara så¨snäviga och ignoranta. Usch!

Jag mår allmänt bättre faktiskt, har haft en period nu ett tag men de senaste dagarna har varit bra.
Har varit hemma lite mer och det har kännt bra, det är inte det att jag avskyr att vara hemma utan löberöd får mig att känna mig instängd, framförallt utan körkort och bil. Dags att fixa snart kanske?!
Och att jag är så van vid att vara med mela helatiden att det är en KAMP att vara utan honom. Jga får panik och ångest, verkligen. Men det ska nog bli bättre det också.
Och Idag har jag och mela varit på centersyd där jag handlade ett halsband och en ring. billigt var det också, tillsammans blev det 104 kr, ringen var på rea också. nice! Har inga bilder på datorn än men ska ta tag i det och lägga upp lite bilder så fort jag orkar.

Nu ska jag faktiskt in i duschen, och få känna mif FRÄSCH!
Kram på er alla♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0