en lättnad & pirrigt.

För ett bra tag sedan och även för någon dag sedan skrev jag om mina problem med skolan, hur jobbigt och hur skoltrött jag var.
Efter mycket strul, möten o.s.v har det äntligen löst sig och jag är riktigt taggad och hoppas innerligt att detta kommer gå bra, trots att jag känner ett misslyckande.

Jag är inte inskriven på HR längre, jag har ingen klass utan det är bara jag. Istället för att gå i skolan - på lektioner, stå i köket o.s.v så ska jag göra mina timmar ute på praktik. Tanken med det är att jag ska hitta något som jag tycker om! Jag har satsat på äldreomsorg och barn, för det har jag testat på innan och tyckt varit roligt. Skulle jag vilja testa något annat, så har jag möljlighet att byta praktik för som sagt, tanken är att hitta något jag verkligen gillar och kan tänka mig att syssla med. En fördel är att jag är 18 och kan få timanställning, sommarjobb, helgjobb lättare än en som är under 18, omyndig.
Det är verkligen skönt att veta att det är på rätt spår, sedan ska jag senare till hösten söka in på folkhögskola antagligen och läsa lite där.
Det som är jobbigt, trots att det är en lättnad, är att jag inte kommer ta studenten och springa runt med mina vänner med en hatt på huvudet och sjunga. det är sjukt jobbigt, men nu är det som det är. Livet går vidare.

Det ska bli kul och skönt att få testa olika saker och hitta mig själv och vad jag vill göra, sen vet man inte om jag vill syssla med något annat senare - alla ändrar sig någon gång i livet om inte fler! Förhoppningsvis funkar detta och kommer gå bra.
Ska på möte imorgon och se vart jag hamnar, vart min första praktik kommer vara. Måste leta upp lappen med tiden tills imorgon, kan vara bra att komma i tid.

en liten update där bara. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0