JOBB!

Nu ska jag snart bege mig till jobb! Har saknat mina gammlingar otroligt och ska få vara med dem hela helgen!
har slängt på mig jobbkläderna och "packat" väskan. 

Många ser ner på äldreboende och jag har faktiskt aldrig förstått varför eftersom det är ett så givande och roligt jobb. Allting är inte på topp alltid och det är väldigt krävande oavsett om man är med dementa eller "vanliga".
Men deras tacksamhet betyder så mycket. Att får vara delaktig i deras vård och underlätta saker och ting för dem.
Många tycker att det är äckligt för det ända man gör är att torka bajs men det är egentligen det minsta man gör på ett äldreboende. Det är allt annat runt omkring - Det sociala är så otroligt viktigt. Även om en vårdtagare inte kan svara dig så är det viktigt att ge dem tid också. Bara sitta brevid, säga några ord då och då, klappa dem på handen och låta dem veta att man finns bredvid, att hon/han inte är ensam, att hon/han inte är bortglömd och mindra viktigt bara för hon/han inte kan prata. Allt i omgivningen är så viktigt att tänka på, kan dra upp hur mycket som helst men det hinner jag inte nu faktiskt. Tycker bara det är kul att få använda sina kunskaper från skolan om vård och omsorg OCH utveckla den kunskap man redan har och lära sig nytt.

Jag trivs otroligt mycket och mina arbetskollegor är kanon, än så länge.
Nu ska jag bjuda på en mindre fin bild, Men den får duga. (mindre seriös)
Puss på er! hörs.


haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0