Bristningar

Eftersom mina bröst en gång i tiden fick en jävla fart och växte snabbare än skinnet hann med så fick jag några bristningar, inget som egentligen synts eller som jag stört mig på. Men idag, innan duschen så ser jag att det blivit väldigt, väldigt många fler och har massa lilla, bruna, beiga sträck öööööverallt förutom på ovansidan om man säger så! finns det någon kräm för det?!
Denna dagen har varit ganska känsloladdad, tänkt på orden min rektor sa till mig idag som är något jag verkligen borde tänka på. - att jag måste sätta mig i första hand och bry mig om andra efter min egen styrka. Att vilja andra gott är en väldigt god sak men när man tappar styrkan och viljan med sig själv, blir det en mindre god sak. Utan man ska ta hand om andra efter sin egen kapacitet och styrka så att det inte förstör dig själv.
Det är ganska tänkvärda ord och hon har helt rätt, så fruktansvärt rätt.
Jag är trött på att vilja så mycket, jag kämpar och kämpar och ibland lyckas jag med framsteg men jag kan inte strya över hur andra ska vara mot mig. Jag ska inte bli en annan person och tappa den jag är för att folk ska vara snälla, uppriktiga och ta hand om mig tillbaka med respekt. Jag är för snäll, på gott och ont. Jag gör illa mig själv på långsikt...dags att ta mig en funderare över vem som egentligen bryr mig och vad jag egentligen kämpar för med de personerna. Tar inte jag intiativ så gör ingen det? Har bara ena foten på jorden just nu känns det som.
mela är här, vi har väll inte gjort så mycket eller sagt så mycket till varandra. Vi var ute i snön.. Det var mysigt och sedan tog vi med hunden också en runda och hon älskade snön. Hon vägrade gå in så fick dra/bära in henne! haha
Mela har väll mest legat och smsat med kompisar och gjort annat på mobilen. Och nu stacka han för att träffa matti..Inte så jättekul när vi knappt rört eller sagt något till varandra nu underkvällen då han kom, för han har så mycket annat att göra verkar det som. Jag vill inte framstå som en bitter tjej, men jag blir faktiskt ledsen...jag känner att det är okej, just nu.. men ibland verkar det inte så.
Nu ska jag bädda ner mig, orkar inte vänta på honom mer. 5 minuter blev en aning längre!
nu gräver jag ner mig under täcket och slutar bry mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0