Möte

Har varit på möte imorse med rektorn och min mentor eftersom frånvaron ibland blir väldigt hög och vi skulle disskutera orsakerna. Det var ganska känsloladdat, bra och dåligt. Men det känns bra att få hjälp att ta tag i de saker som kan vara extra svårt och man flyr hellre för det men förr eller senare måste man ta tag i det.
Jag har inte bearbetat klart min förflutna och det är påtiden att jag faktiskt gör det och börja hitta tillbaka.
Min mentor förklarade hur begåvad jag är och att hon vill hjälpa mig så mycket hon kan för att min begåvning inte ska gå i spillror. Allt hon sa var väldigt fint och man blev lite rörd. I början av höstterminen tyckte jag inte alls om henne men nu finns det seriös ingen bättre än henne och som bryr sig så mycket om sina elever som hon. Det är för mig en trygghet jag hoppas alltid kommer finnas där.
Det vi kom fram till är att jag ska gå till kuratorn och prata, bearbeta och hitta tillbaka. Och det känns bra!
Och att jag ska komma i tid och vara i skolan vart enda lektion, förutom då jag är sjuk såklart. För min egen skull för jag påverkas på många olika sätt av det. - Missar information, hög frånvaro och då drar de studiebidraget.
Nu ska jag och Ebba jobba med vår uppgift vi gör tillsammans om hur man tränar och motionerar om både vardagligt och på elitnivå när man har diabetes 1 och 2! inte så speciellt kul men det ska nog gå bra ändå, måste ju.
Ha en fortsatt bra dag s uppdaterar jag senare, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0